nagra parkirni sistemi d.o.o. |
|
Male preporuke prilikom dizajniranja garaža s parkirnim sustavima
Prostor kojeg zauzimaju površine prometa u mirovanju postaje sve važnija tema u ulaganje napora kako bi optimalno iskoristili raspoloživi prostor i istovremeno unaprijedili kvaliteto životne sredine. Uzimajući napore za optimizaciju i ekonomsko prihvatljivost parkirnog mjesta, tehnička i tehnološka rješenja pokazuju, da moderna parkirališta nisu više samo pokriveno područje s rampama između različitih razina. Osiguranje toga postala je usluga, bilo samostalna ili samo dio usluge u zgradi, je ekonomično, tehnički i organizacijski djelujući mehanizam. Stoga je to složeno rješenje, koje mora prilikom planiranja uzeti u obzir osim prethodno navedenog, također i predviđene, nadolazeće promjene, koje bi trebale biti izražene naročito u pojedinostima arhitekture. |
Kako bi osiguralo dovoljan broj parkirnih mjesta, danas korite se mehanički parkirni sustavi. Ovisno o izgradnje i uvjeta projektiranje pogodni su za djelomična ili kompletna rješenja. Osnovni element svakog od mehaničkog parkirnog sustava je parkirna platforma na kojoj je vozilo parkirano, i se a uz pomoć transportera pokreće. Kombinacije slaganje / pokreta platforme, omogućava smanjenja potrošnjo prostora (nekoliko činjenica).
Kao i kod projektiranja klasičnih parkinga, vozilo je onaj element koji određuje parametre veličine. Pogotovo veličini vozila i primjernom – pravilnom odabiru parkirnog sustava potrebno je dati punu pozornost. Ovaj put želimo Vama dati neke korisne smjernice prilikom projektiranje parkirnih sustava iz grupe Parklifti in Combilifti.
1. Širina parkirnog mjesta
Nikada ne preporučujemo širinu pojedinačnog parkirnog mjesta manju od 250 cm (čak je i pojedinim zemljama to i zakonsko propisani minimum), jer je prosječni automobil danas već širi od 180 cm, a to zbog debljine vrata vozila kod užih parkirnih mjesta od 250 cm već stvara poteškoće kod ulaska i izlaska iz vozila – vidi crtež desno →→. Ovdje je potrebno uzeti u obzir još i činjenicu, da zbog sigurnosnih uvjeta (zavisno od lokacije) parkirni sustav obično mora imati ogradu prema drugom sustavu, koja »štiti« drugog korisnika kod podizanja pojedinačnog sustava, što znači, da je efektivna širina parkirnog mjesta vrlo često jednaka širini platforme
|
|
|
2. Širina dolaznog puta
Upozoravamo na propise u pojedinim zemljama, gdje je širina dovoznog puta i širina parkirnog mjesta u međusobnoj zavisnosti – užem parkingu treba širi put, da ima dovoljno mjesta za ulazak.
Predlažemo, da se za širinu dostupnih puteva u garaži upotrebljava njemački propis »Garagenverordnung« (GaVo), koji propisuje širinu puta u zavisnosti od širine parkirnog mjesta.
Prema propisu za parking širine 230 cm potrebna širina puta je 650 cm, a za parking širine 250 cm širina puta 550 cm (Bayern 600). Više tehnički list i GaVo.
Za precizan rad predlažemo vam da uvijek pregledate tehničke podatke o sustavu kojeg namjeravate koristiti u projektu i minimalne dimenzije uskladite s regulacijom GaVo.
Datoteka dwg " Prilazi i okretanje" |
3. Visina vozila
Kod projektiranja visine garaže odnosno visine parkirnih sustava upozoravamo, da se sa postavljanjem određenog tipa parkirnog sustava praktički zauvijek definira visina vozila, koja će moći parkirati u garaži.
Kako je trend SUV vozila još uvijek prilično velik, možemo očekivati, da će se broj viših vozila još povećavati
Ako odredimo, da je maksimalna visina korisnog parkirnog mjesta npr. 170 cm, znači da donja vozila nikada neće moći parkirati u garaži:
Lista nije potpuna i pošto se dimenzije vozila tijekom godina mijenjaju, ova lista služi samo kao opća informacija, te se mora za svako vozilo odnosno tip vozila provjeriti, da li dimenzije vozila odgovaraju karakteristikama parkirnog sustava.
Naša preporuka je, da se kod postavljanja projektnog zadatka točno odredi, koje su potrebe investitora i koje su tehničke mogućnosti, koje određuju visinu garaže.
|
|
|
4. Težina vozila
Standardna nosivost parkirnih sustava je 2.000 kg po pojedinačnom vozilu odnosno ne više od 500 kg na točak..
Kako postoje na tržištu teža vozila od 2.000 kg i težina se još povećava sa korisnim teretom u vozilu, predlažemo, da se unaprijed predvidi određeni broj parkirnih mjesta za ovakva vozila, a razmjer toga je u zavisnosti od namjene zgrade - znači za poslovne građevine i javne zgrade nekoliko veći, a za stambene zgrade nekoliko manji broj ovakvih parkirnih mjesta.
U tom kontekstu potrebno je obratiti pažnju, da će time investitor možda biti u situaciji, kako stan u ovakvoj zgradi neće moći prodati konkretnom kupcu, a u poslovni građevini (ili hotelu) čak u situaciji, kada gosta neće moči primiti
Preporučuje se razmišljati malo u budućnost, i voditi računa o trendovima u automobilskoj industriji, da se što bolje približi optimalnim rješenjima.
Kod pripreme projekta investitora potrebno je posebno upozoriti na sve te vrlo važne elemente, na taj segment, pošto na temelju našeg iskustva investitori obično nemaju tih saznanja.
|
5. Dužina vozila
Kao što je poznato, vozila i standardi veličine vozila su sve veći, tek se je posljednjim godinama možda to nekoliko „smirilo“. Ali činjenica ostaje, da broj dužih vozila raste, a time se otežava parkiranje u uskim garažama.
U listi desno navodimo nekoliko modela, koji su duži od 485 cm:
Preporučena dužina jame sa strane Woehr-a iznosi najmanje 530 cm, jer se time olakša točno pozicioniranje vozila na platformu (koja je inače propisane dužine 500 cm), što je naročito važno kod svakodnevnog ulaska i izlaska i kod tipova sa kosim platformama. |
|
|
6. Uvjeti za montažu
Prije instalacije svakog parkirnog sustava nužno je osigurati posebne uvijek koji su navedeni u Tehničkom list svakog parkirnog sustava.
Prilagodite potrebno je uzemljenje i električne komponente (u skladu s uputama, koje su dostupne u tehničkim listovima za pojedini sistem) sve do mjesta na kojem je predviđena montaža sistema (pogonskog agregata) sa najmanje 2,0 m slobodnog električnog kabela na kraju.
Pažljiv potrebno je biti i kod točaka povećanih opterećenja i posebnih uvjete sigurnosnih i protupožarnih propise za garaže.
|
7. Također važno je
Tvrtka Otto Woehr GmbH, Njemačka, je vodeći svjetski proizvođač parkirnih sustava. Još od 1962 godine kada je sagrađen prvi parkirni sustav, tvrtka se bavi isključivo parkirni sustavima. Posljednje godine instalirano je više od 10.000 parkirališnih mjesta godišnje u cijelom svijetu.
Neosporna činjenica je, da tvrtka Woehr sa svojim partnerima na cijelom svijetu pružaju najopsežniju i sveobuhvatnu ponudu, nudi implementacije sustava, nude cjelovita rješenja parkiranja.
Dakle tako nije slučajnost, da najveće i najkompleksnije projekte u svijetu, utemeljene na pravilima tehnologije i sustava izvodi Woehr kompanija Skygrage).
Posebno zanimljivi projekti prikazani su u brošurama "Project reports" - izvješća o projektima koji se može vidjeti na web stranicama. Mnogi od ovdje navedenih projekata također dobilo je značajne međunarodne pohvale, nagrade i priznanja.
Neki od tih zanimljivih projekata možete vidjeti u video snimkama. Linkovi su ovdje: Youtube
|
|
Mi smo specijalizirani pružatelj rješenja za rješavanje prometa u mirovanju. Naša stručnost i prednost je u pronalaženju prostornih i ekonomskih racionalizacija u izgradnji stambenih i poslovnih zgrada. Investitori i projektanti vama jesmo kompetentan i vrlo profesionalni partner koji vama može pomoći u osiguravanju dovoljnog broj parkirnih mjesta kao i sa potencijalnom prostornoj i gospodarskog racionalizaciji pridonositi bolje financijske rezultate vašem projektu. Naše skoro 20 godišnje iskustvo osigurava, da pronađemo rješenja koja će zadovoljiti potrebe svakog klijenta. Prilikom osmišljavanju i stvaranju pojedinog projekta - proizvoda poboljšavamo kvaliteto života, s naglaskom na pouzdanosti, sigurnosti, udobnosti, estetici i pozornosti na detaljima..
Nagra d.o.o. Svi prezentirani materijali zaštićeni su autorskim pravima. Tehničku dokumentaciju i ilustrirane materijale možete kopirati za vlastite potrebe, bez promjene i intervencije u sadržaj. Obratite nam se: info@nagra.si
|